![]() |
Flytande krita |
Post Reply
|
| Author | |
David
Senior Member
Joined: 2009-June-24 Location: Sweden Online Status: Offline Posts: 202 |
Quote Reply
Topic: Flytande kritaPosted: 2010-March-07 at 00:50 |
|
Hej!
Har någon tips på bra flytande krita för händerna vid kettlebell-träning? Vad är det egentligen bra för, förresten? |
|
![]() |
|
Mrkl
Senior Member
Joined: 2007-January-04 Location: Sweden Online Status: Offline Posts: 809 |
Quote Reply
Posted: 2010-March-07 at 10:41 |
|
Ciao! Beal och DMM är två märken av flytande magnesium som jag använt. Kan köpas i klätterbutiken på magasinsgatan. Dyrt men drygt.
Grej som många missar är att avfetta handtaget på klotet ibland. Köp nån fönsterputs, mr muscle köksrengöring, edyl. Är det månne 32an som fått in dig på dessa tankar? ![]() |
|
|
http://alexandersgs-trainingblog.blogspot.com/
|
|
![]() |
|
David
Senior Member
Joined: 2009-June-24 Location: Sweden Online Status: Offline Posts: 202 |
Quote Reply
Posted: 2010-April-16 at 07:28 |
|
Hej,
Nu har jag använt magnesium några gånger. Men jag tycker att jag får mycket mer problem med händerna (blåsor, skavsår) när jag använder magnesium än utan. Nästan så att jag får sluta med det. |
|
![]() |
|
Pete
Senior Member
Joined: 2006-September-25 Location: Svalbard Online Status: Offline Posts: 709 |
Quote Reply
Posted: 2010-April-16 at 13:54 |
|
tjenare. omdebatterat amne. vissa sager krita ar battre och ger mindre blasor. jag och manga med mig haller dock med dig. greppet kritan ger ger storre slitningar pa greppet. sa det handlar om vilket du prioriterar. i tunga lyft med skivstag eller om du vill maxa ut med KB's sa ar nog krita bra, men om du vill trana med kb's ofta sa ar det nog battre utan krita och med bra handvard. finns massa artiklar om handvard. diskonto postade nanting mkt bra en gang vill jag minnas.
|
|
|
audio, video, disco
|
|
![]() |
|
Mrkl
Senior Member
Joined: 2007-January-04 Location: Sweden Online Status: Offline Posts: 809 |
Quote Reply
Posted: 2010-April-17 at 12:00 |
|
Jag skulle nog pröva mig fram och se vad som passar bäst för olika övningar/upplägg. Som Pete säger - olika sammanhang ställer olika krav.
Själv tänker jag att om det känns som minsta risk att tappa vikten - kalk. Annars inte. Just blåsorna försvann för mig efter ett tag.
En light-kalkad variant är att bara ta lite på fingrarna.
|
|
|
http://alexandersgs-trainingblog.blogspot.com/
|
|
![]() |
|
diskonto
Senior Member
Joined: 2006-June-05 Location: Sweden Online Status: Offline Posts: 1414 |
Quote Reply
Posted: 2010-April-19 at 10:01 |
|
Några av mina artiklar där bland annat en artikel om handvård samt en artikel om grepp för KB snatch (av Anders) finnes.
|
|
|
En trött tvåbarnsfars blogg: crossfituppsala.blogspot.com
|
|
![]() |
|
Post Reply
|
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You can vote in polls in this forum |